喺古代嘅皇室,要做一次皇帝已經好唔容易,但喺明朝嘅時候,就有一個人分別做咗兩次皇帝,而佢嘅經歷亦都有唔少故事可以講,今次阿史就同大家介紹明英宗朱祁鎮啦!

明英宗朱祁鎮係明宣宗朱瞻基長子,佢出生喺宣德二年(1427年),關於佢嘅生母就有唔同嘅講法,有指佢係孝恭章皇后嘅仔,亦有指佢係孝恭章皇后暗中取宮女之子為己子。咁朱祁鎮作為長子,又係皇后個仔,順理成章亦都喺宣德十年以7歲之齡即位,當年係由太皇太后張氏輔政、內閣由三楊(楊士奇、楊榮和楊溥)主持,成個明朝嘅社會發展先得以維持。

之但係,當太皇太后張氏駕崩,朱祁鎮就專寵宦官,後來瓦剌大舉南侵,佢就御駕親征參與土木堡之戰,仲兵敗被俘虜,皇位就變咗由佢細佬朱祁鈺即位。去到後來北京保衛戰勝利之後,瓦剌倡議和談仲想歸還英宗,當時景泰帝唔想呢件事發生,結果就喺英宗回朝後將佢軟禁喺南內崇質宮。

去到景泰八年正月,景泰帝病重,當時手握重兵嘅武清侯石亨、副都御史徐有貞等人聯合太監曹吉祥就帶兵攻入南宮,發動咗呢次「奪門之變」,幫朱祁鎮重奪皇位。就係咁,明英宗朱祁鎮就做咗明朝第六位同埋第八位皇帝喇!

原圖嚟自網絡