今年係牛年,阿史循例都想同大家介紹下一啲歷史上嘅「名牛」應一應節,而今次阿史想介紹嘅並唔係食得嘅牛,而係歷史上相當著名嘅「火牛陣」。

提起「火牛陣」,相信史友們應該都聽過呢個陣法係由戰國時期齊國嘅將軍田單發明,《戰國策·齊策》入面就講到喺燕昭王時期,燕將樂毅就帶軍攻打齊國,齊國將軍田單就堅守住山東平度,即係古稱「即墨」嘅地方。去到公元前279年燕惠王即位之後,田單就成功用反間計令到新任嘅燕王換走本身就睇唔順眼嘅樂毅,轉由騎劫呢位將軍攻打齊國即墨。

之但係,原來騎劫庸碌無能、濫殺降卒,甚至仲喺齊國掘墳墓焚屍,呢個舉動就激發咗齊國人怒火。《史記.田單列傳》入面就指出,雖然齊國人對佢恨之入骨,但當時田單就忍辱嚟招詐降,繼而就喺短時間之內齊集接近一千隻牛,牛角上面就縛上兵刃,牛尾就縛葦灌油再點火。結果就係成千隻帶有武裝嘅牛向燕軍衝去,緊隨其後就係5,000個齊國士兵,呢個陣法大敗燕軍仲殺埋騎劫。憑住呢個勢頭,田單就乘勝連克七十餘城,呢個相傳就係「火牛陣」嘅起源!

原圖嚟自網絡