早前就同史友介紹到近排張大千嘅一幅隱世八十年嘅對聯作品,呢幅作品除咗係張大千最大嘅對聯作品之外,其實仲同民生公司嘅一段救國史有關,阿史今次就同大家介紹下啦!

張大千嘅呢幅作品其實就係佢喺80年前為「民生公司內江辦事處」而作,咁點解呢位當代傳奇嘅藝術家會為呢間公司作對聯呢?「民生公司」係由盧作孚喺1925年喺嘉陵江上游合川募資而成,當時就以八千大洋訂購咗一艘七十噸重小火輪,並以「民生」命名。雖然途中就經營得唔太順利,但去到1935年都收購到二十間中外輪船公司,統一長江上游。

航運業得以化零為整,之不過冇幾耐抗戰就爆發。當時盧作孚就諗,「國家對外的戰爭開始了,民生公司的任務也就開始了,民生公司應該首先動員起來參加戰爭。」於是呢間由一代船王盧作孚創辦嘅民生公司,喺抗戰時期就用到輪船將軍隊、政府人員、學校師生及各項工業物資等搶運撤往川、渝,而盧作孚更是親自奔赴宜昌,坐鎮指揮,不計得失,呢場行動亦都被稱為中國實業史上鄧寇克大行動,成功保住咗民族工業命脈。

對於盧作孚嘅評價,毛澤東稱佢為近代「不能忘記」嘅四位實業家之一,而梁漱溟亦都表示佢「庶幾乎可比於古之聖賢」,難怪連張大千都會為民生公司創作對聯。

原圖嚟自網絡