形容人想佔便宜但最後便宜冇佔到不但止,仲令到自己有所損失,呢種情況就有一句古語可以形容,呢句就係「賠了夫人又折兵」。要知道呢類古語背後一般都有故事嘅成份,咁到底喺歷史故事上,又係邊個人物「賠了夫人又折兵」咁慘呢?

答案就係東吳主將周瑜喇!喺「賠了夫人又折兵」呢句說話前面,其實仲有一句「周郎妙計安天下」,要解釋呢句句子,就要由赤壁之戰之後講起。公元208年,曹操赤壁大敗,江東孫權地盤進一步得到擴充,而劉備由原來無城可據守到坐擁荊州。當時三國鼎立,為咗可以延續呢個形勢,東吳就想向蜀漢拎返荊州,但要做到呢一點並唔容易。於是當時東吳主將周瑜就諗到一條計:假借要將孫權妹妹嫁畀劉備,等劉備嚟到東吳之後就將佢當成人質,咁就可以要求拎返荊州喇!

周瑜嘅計策當然巧妙,但蜀漢背後嘅人物正係諸葛亮,諸葛亮深知周瑜計謀,於是就幫助劉備去到東吳娶親之後再返到成都,就算周瑜帶兵追趕但最後都被伏兵打敗。由於呢個情況東吳既送出咗孫權妹妹,途中又有士兵傷亡,所以後世就稱之為「周郎妙計安天下,賠了夫人又折兵」喇!

原圖嚟自網絡