江郎才盡呢句成語相信史友都一定聽過,對於從事創作嘅人而言最怕就俾人用呢句成言嚟形容。咁史友們又知唔知點解江郎會才盡,以及背後嘅原因呢?

江郎係指南北朝時期一名叫江淹嘅官員,江淹歷仕宋、齊、梁三代,官至相國右長史,可以話係當時嘅風雲人物。佢係一位大官同時亦係一位文學家,年少時已以作「賦」廣為人知。不過佢晚年嘅作品就被人話水平不如年輕時期嘅佢,响《南史·江淹傳》就有咁嘅記載:「淹少以文章顯,晚節才思微退。」至於原因就係:「又嘗宿於冶亭,夢一丈夫自稱郭璞,謂淹曰:『吾有筆在卿處多年,可以見還。』淹乃探懷中得五色筆一以授之。爾後為詩絕無美句,時人謂之才盡。」大概話佢响夢中將郭璞借佢多時嘅五色筆物歸原主後,佢就再無美句佳作,江郎才盡之說就係咁嚟喇!

對於江淹點解會才盡,後世就有好多唔同講法,好似話佢官位愈嚟愈高,富貴咗又忙咗所以無咁多閒情去寫文作賦。亦有人認為江淹晚年才盡,可能只係假扮出嚟。因為佢隨著官位愈嚟愈高,一言一行就更為謹慎,特別係梁武帝蕭衍略有文采但又氣量狹窄,所以江淹先至會藏拙,無展露自己真正才華。