喺十九世紀中期鴉片戰爭之後,由於清政府被逼簽落唔少不平等條約,大量嘅對外賠款令到國庫空虛,清政府對唔少平民就展開一系列嘅加稅,最終就令到唔少平民離開自己嘅故土,去到外國發展謀生。其中一個當時華人主要去嘅地方就係美國,單係喺1852年就已經有2萬個中國人去到當地搵工。之不過,因為美國嘅經濟問題,再加上當時中國人嘅工作表現出色,亦都引發美國人嘅反華情緒,唔少悲劇亦都隨之發生,其中一件就係「石泉城大屠殺」。

石泉城大屠殺發生喺18859月嘅美國懷俄明領地甘霖縣石泉城,由於當時《排華法案》禁止十年間中國人移民至美國,但喺呢條法案之前就已經有唔少中國人喺美國西部生活同工作,懷俄明境內唔少中國術民都係從事鐵路建築工作、開採媒礦,係當地重要嘅勞動力。之不過,由於當時移民人數增加,唔少白人都冇工開,反華情緒相當高漲。

當時煤礦公司希望喺冬天嚟到之前增加產量,於是一班白人礦工就提出加薪同改善待遇,但資方就唔肯接受,白人礦工於是就發起罷工,當中包括來自愛爾蘭、蘇格蘭及瑞典等地嘅礦工。

之不過,當時華人礦工就無加入罷工,煤礦公司喺班白人礦工罷工嘅時候,請咗百幾名華人礦工返嚟頂晒佢哋個位,結果就搞到啲白人礦工不滿。

案發當日,有白人礦工先同華人發生打鬥,後來有白人居然召集成班人馬帶埋槍包圍唐人街,燒殺搶掠,導致多嘅華人傷亡。暴亂結束時,至少有28名華人礦工死亡,另有15名華人礦工受傷,但呢件事發生後,當地輿論報紙輿論竟然贊同暴動結果,真係無恥到一個點!


原圖蹳自網絡