繼續同史友們介紹我國嘅一啲考古成果,近日喺湖北省博物館三期新館就舉行咗一個名為「楚國八百年」嘅展覽,當中就展出咗接近五百件文物,分別係嚟自湖北九連墩、望山、包山、熊家冢等楚墓,係一次相當完整同埋最新嘅成果研究,今次阿史就帶大家睇一睇!
要知道楚國其實係周代相當重要嘅一個諸侯國,當時嘅楚國其實係高度發達並且有獨特嘅地域文化,所以喺今次展覽當中,就展出咗一系列有楚文化性質嘅文物,就好似喺宜昌西周遺址出土嘅中晚期陶器、青銅鼎、青銅編鐘及銘文,係楚國極罕有嘅早期歷史資料;同時包山楚墓出土嘅「楚先老僮、祝融、鬻熊」簡文亦都有喺呢次展覽展出,呢啲簡文都令到楚國在西周早期立國更加確切。
而同場亦都有吳王夫差矛、吳王夫差劍、陶水井圈、筒板瓦、排水管等文物,都見證住楚國強大嘅發展。而講到成個展覽焦點文物之一,就當然係湖北荊門包山2號楚墓出土彩繪漆奩圖像,亦即係完整嘅車馬出行圖。當中就繪畫咗26人、4乘馬車、10匹馬、9只鳥等,通過5棵柳樹分隔成互有關聯的畫面,係現存最早「連環畫」之一,如果有機會,阿史都想親眼望一望!
原圖嚟自網絡