喺形容人起咗貪念而做出唔少貪得無厭嘅行為而自招惡果,好多時候我哋都會用到「人心不足蛇吞象」嚟形容,之不過呢句說話嘅出現到底又係咪因為真係有蛇可以吞到象先有呢?阿史今次就同大家講一講啦!

其實現實就當然唔係有咁犀利嘅蛇啦,呢句說話嘅起源其實係借用咗《山海經·海內南經》當中嘅「蛇吞象」,亦即係「巴蛇食象,三歲而出其骨。君子服之,無心腹之疾」,當中就描述到巴蛇生於南海,青頭黑身,可以吞食大象,消化三年然後將象骨頭吐,就可以用於治療人體的心腹疾病。

之不過,就咁睇《山海經》似乎就未必明白到「蛇吞象」同埋「人心不足」嘅關係,所以又有個故事可以講一講。相傳古時有個人好窮,但佢曾經救過一條蛇命。蛇經過修練之後就決定報答救命之因,滿足呢個人嘅願望,起初呢個人只求溫飽,後來就想做官,甚至變本加厲想做埋宰相、皇帝。蛇後來覺得呢個人貪得無厭,決定一口食咗呢個宰相,所以最初就有「人心不足蛇吞相」呢句說話,後來就演變成「人心不足蛇吞象」。

原圖嚟自網絡