近排香港就經歷緊一個冷鋒,唔少區域溫度更加跌到落個位數,對唔少港人嚟講都係相當凍嘅日子。仲未見到雪我哋可能就已經覺得凍,咁喺歷史上被唔少學者認為處於「小冰河時期」嘅明朝又有幾凍呢?今次阿史就同大家講一講啦!
其實如果史友們有留意明朝嘅歷史,會發現呢個朝代嘅寒災以及雹災比其他朝代都係異常地多,甚至仲佔咗明朝有記載嘅總災害數量嘅一半。呢兩種災害嘅出現亦都講明,其實當時明朝嘅氣候都係相當寒冷,甚至仲會影響埋糧食嘅供應,間接仲令到政局動盪。咁問題嚟喇,咁到底當時係有幾凍呢?
其實據後世學者研究,成個「小冰河時期」理應係由元朝初年到清朝末年,但明朝正正就係處於呢段時期中間,亦都係成個「小冰河時期」最寒冷嘅時期。今時今日嘅火爐城市南京,喺《明史·五行志》當中就被咁樣描述「冬奇寒,河凍數日不解」;而安徽地區更加出現「大雪數天,平地積三尺」;以往溫暖嘅南方更加「千里飄雪,境內積雪達數尺之厚」!
而呢啲極端嘅天氣就令到糧食大量減產、牲畜被大量凍死,繼而就係人口大減出現動亂,加劇了明朝滅亡,真係影響深遠!
原圖嚟自網絡