五十年前時任美國總統尼克遜訪華,舉世矚目,呢個訪華之旅可以話係相當成功,為兩國關係正常化邁出重要一步。當然!作為兩個意識形態唔同嘅國家,存在分歧就在所難免。

上次提及過中美兩國代表經過一番協商,最後決定俾尼克遜乘坐嘅專機由北京去杭州。而响另一方面,美國總統訪華呢件大事,美方自然想美國全國人民見到,之但係當時中國就無衛星轉播設備。咁點解呢?美方就提出話會為中方提供美國衛星,仲會由美方免費幫助中國响北京、杭州、上海三處搭建轉播站。嘩!美國無償提供咁先進嘅設備,當時中國政府又點諗呢?最後周恩來總理就作咗個決定,衛星方面會以100萬美元向美國租借,整套衛星地面轉播器材就用10萬美金同美方購買。然後再租借美方使用,租金為60萬美元左右。件事操作咁複雜,係因為呢個關乎到非常嚴肅嘅主權原則。

而呢次衛星轉播對中國電視發展有好大影響,好似令中國的電視工作人員了解到美國先進衛星電視報道技術,仲有就係引發中國方面考慮引進國外先進電視技術,取代中國自主研發,最後就係打開咗中國電視界同外國電視業務嘅交往。

原圖:人民網