自古以嚟嘅戰爭,從來都係以人數之多為優勢,以小勝多嘅戰爭就真係少之又少。嚟到近代,最為經典嘅事蹟莫過於就係曾國藩以幾萬湘軍打敗幾十萬太平軍,到底面對呢個人數差距,湘軍係點樣戰勝呢?今次阿史就同大家講一講啦!
喺1851年1月,洪秀全就帶領上帝會喺廣西桂平縣起事,創立太平天國之餘仲建立埋太平軍,雖然途中清軍多次嘗試圍剿,但太平軍當時就好似係勢不可擋,一路入湖北、攻佔武昌、仲將南京定為都城天京,對清朝嚟講絕對係一個大威脅。
為咗應對太平軍,咸豐皇帝先係任命前廣西提督向榮、陝甘總督琦善為欽差大臣,組成江南、江北兩座大營圍攻天京;而另一方面就係任命本籍官員任團練大臣,負責每個省嘅團練事務。當時曾國藩只係一介書生,但最終都經左宗棠、郭蒿森等人勸說,替代原湖南巡撫帶兵打仗。
曾國藩對太平軍相當仇視,深知八旗兵以及綠營都已經變得腐敗衰弱,咁亦都促使佢「以儒生領山農」,招募嘅軍人多數都係深山寒谷貧苦之民,身壯力健之餘仲相當忠誠,只聽命於營官。喺曾國藩一輪改組擴編之下,先係「以思想紀律教育優先,技術性訓練次之」,以湘鄉人為主嘅湘軍就咁建成。
《湘軍兵志》記載湘軍建軍標準就係「呼吸相顧,痛癢相關,赴火同行,蹈湯同往,勝則舉杯酒以讓功,敗則出死力以相救」,既有陸軍、又有水師,最多人數嘅時候都不過係十萬,但更多時候湘軍就只係得幾萬人,但一樣嚴守紀律、裝備精良嘅軍隊,就已經足以打敗動輒可以召集五六十萬嘅太平天國。
原圖嚟自網絡