喺戰國末期,秦國憑住出色嘅計謀以及軍事實力,喺公元前236年攻打趙國到前221年滅齊國,喺十五年時間當中就先後消滅韓、趙、魏、楚、燕、齊六國,結束春秋以來長達500幾年嘅諸侯割據紛爭。之不過,呢度就存在一個問題,就係明明秦國嘅實力係如斯強大,點解偏偏就唔滅埋當時弱小嘅衛國,完成真真正正嘅統一呢?當中原因可能史友們真係估唔到!
喺戰國時期,其實衛國係一個相當唔起眼嘅諸侯國,但一共900幾年歷史當中就出咗商鞅、吳起、呂不韋、荊軻等人才,但咁樣都唔係秦始皇唔滅呢個國家嘅原因。如果講到比較可行嘅原因,就係衛國喺當時嚟講並唔似係一個主權國家,名義上係衛國,但實際上就似係一個附庸國。
喺周朝分封姬姓諸侯國當中,衛國第一代國君係周文王嫡九子康叔封,衛國亦都曾經一時強盛,甚至仲出兵助周平戎。但喺經歷狄人入侵,專臣亂權後,國力已經不斷衰弱,去到公元前254年衛國已經成為魏國封君之地,公元前241年秦國甚至仲取得衛國濮陽等地,衛國早就已經名存實亡,依附於秦國。咁所以,喺秦始皇滅六國之時,其實衛國都已經唔算係一個國,滅唔滅都已經冇太大意義。
原圖嚟自網絡