隨住電影《滿江紅》嘅爆紅,唔少同電影相關嘅事物、歷史背景以及岳飛廟都相繼成為打卡嘅熱點。雖然喺內地就有幾間位於唔同省份嘅岳飛廟,但就只有河南湯陰岳飛紀念館先有岳飛存世唯一手書遺物,阿史今次就同大家講一講啦!
湯陰係岳飛出生地,岳飛紀念館正正就係位於湯陰縣岳廟街,係當地民眾喺岳飛過世後為紀念呢位民族英雄而興建,經過幾次加建先成為今時今日嘅古建築群。
喺河南湯陰岳飛紀念館當中,就存放住岳飛存世唯一一件遺物,就係岳飛手書謝朓詩《暫使下都夜發新林至京邑贈西府同僚》。呢份手書遺物就長達15米、寬36厘米,由題跋中記述,呢件作品係出自於曾重用岳飛北伐嘅宗澤後人,當中就有記載「武穆公翰墨寶貴於世,尚矣!是捲為留守宗公秘枕之寶,迄今子孫凡一十八傳,而精忠遺跡猶然照人耳目,過此以往,當與公之聲名並垂不朽矣。」
亦都係因為岳飛嘅精神自古就流傳,所以喺呢份手書遺物上唔單止有明正德皇帝朱厚照御筆卷首「岳武穆真跡」,上面仲有前人印章12枚以及徐達、海瑞、吳大澂、許乃釗等50幾人嘅鈐印、題跋以及詩,真係相當壯觀!
原圖嚟自網絡