今日係3月5日,除咗係第十四屆全國人民代表大會一次會議開幕嘅大日子以外,其實今日更加係已故總理周恩來先生誕辰嘅大日子。
周恩來1898年3月5日出生喺清朝末年,早年就喺家中接受私塾接受教育,母親因病早逝後,佢就同伯父離開江蘇故居,北上東北地區鐵嶺、瀋陽等地求學。而喺1913年起,佢就去過南開大學讀書以至日本、法國、德國、英國等地留學,就喺呢段時期成為為旅法共產主義小組和中國少年共產黨骨幹。而喺周恩來回國後,佢就積極參與國共內戰、長征、抗日戰爭等等,喺多場戰役以及重大事件當中都有住舉足輕重嘅角色。
而喺新中國成立後,佢就先後歷任中央人民政府政務院總理、中華人民共和國國務院總理、全國政協主席、中共中央副主席等,直至1976年1月逝世。期間佢更加主持過「一五計劃」、「兩彈一星」工程,係被稱為「人民好總理」嘅一位人物。喺中國共產黨及中國政府對周恩來官方評價中,就指出佢係「偉大的馬克思主義者,偉大的無產階級革命家、政治家、軍事家、外交家,黨和國家主要領導人之一,中國人民解放軍主要創建人之一,中華人民共和國的開國元勛,是以毛澤東同志為核心的黨的第一代中央領導集體的重要成員。」
為咗紀念呢位重要人物,每年嘅3月5日就被定為「周恩來誕辰紀念日」,而今年更加係第125周年,全國各地仍然有唔少活動紀念呢位人物。
原圖嚟自網絡