喺6年前,我國中國陝西省文物交流中心與美國費城富蘭克林科學博物館合作,當時就舉辦咗「兵馬俑:秦始皇帝的永恆守衛」展覽並借出咗十個兵馬俑展出。之不過,喺當時就有一位美國男子喺閉館之後偷入展廳,仲將其中一個兵馬俑手指掰斷偷走。
當時館方足足用咗18日時間先至發現兵馬俑被截指,得知消息後中方就表示震怒,而且仲直言喺過去40幾年舉辦過260次文物外展都從未發生過呢種事。受損嘅兵馬俑係少數被成功完全復原嘅兵俑之一,保價高達450萬美元。對於呢次嚴重罪行,呢位名為羅哈納嘅犯人供認不諱,當年更加被控「盜竊和藏匿博物館文物」罪名,最高可判囚30年監禁。
之不過,由於疫情爆發令到中國專家無法赴美作證,再加上陪審團認為受損文物無市場交易價格,對兵馬俑受損部位價值無法達成一致意見等「原因」,法院裁定審判無效,宣布解散陪審團。直至2019年7月,檢方再以「盜竊和藏匿文物」罪名起訴羅哈納,而呢條罪名最高只係判2年監禁以及罰款2萬美元,唔少網民對此都表示相當不滿,認為刑罰過輕,唔知史友們又點睇呢?
原圖嚟自網絡