早兩日阿史都介紹咗啲中國古代葡萄酒嘅歷史,其實響古代中國嘅葡萄酒響歷朝歷代都係好受歡迎,無論皇帝、大臣官員,以至民間文人雅士都好鍾意。
講到對葡萄酒嘅鍾愛,就不得不得魏文帝曹丕。曹丕鍾意飲葡萄酒鍾意到乜嘢程度呢?響當時嘅詔書《詔群醫》中就咁寫:「中國珍果甚多,且復為說蒲萄。當其朱夏涉秋,尚有餘暑,醉酒宿醒,掩露而食。甘而不飴,酸而不脆,冷而不寒,味長汁多,除煩解渴。又釀以為酒,甘於鞠蘗,善醉而易醒。道之固已流涎咽唾,況親食之邪。他方之果,寧有匹之者。」呢個可以話係佢嘅酒評。
而響東漢末年期間,就曾經有人以酒換官,響《三國志.魏志.明帝紀》中,裴松子注引漢趙岐《三輔決錄》就有咁嘅記載:「(孟)佗又以蒲桃酒一斛遺讓,即拜涼州刺史。」蒲桃酒即係葡萄酒,孟佗(孟達之父)通過用葡萄酒賄賂皇帝身邊嘅大太監,以獲得涼州刺史一職,足見當時啲高官都好鍾意葡萄酒。
到咗唐代,唔少著名詩人嘅作品都有提及葡萄酒,最出名自然係王翰嘅《涼州詞》,「葡萄美酒夜光杯,欲飲琵琶馬上催」,可以話關於古代葡萄酒最為後人熟悉嘅詩句。至於李白作嘅詩都有提及葡萄酒,響《襄陽歌》就有「遙看漢水鴨頭綠,恰似葡萄初醱醅」,講緊都係呢種酒。
其實相關例子仲有好多,亦反映出古代葡萄酒,都真係好受歡迎。
原圖嚟自網絡