話說早排同事之間爭論緊娛樂圈邊位最靚,你一言我一語嘈到拆天。講開靚女,又點可以唔提中國四大美女?一般講法認為,沉魚落雁、閉月羞花分別代表四位古代美人,今日率先同大家介紹靚到「沉魚」嘅西施。

傳說於春秋時期,越國人西施响河邊浣紗,啲魚望到靚女,居然唔記得游水而沉落水底。不過「沉魚落雁」據講出自《莊子·齊物論》,「毛嬙麗姬,人之所美也;魚見之深入,鳥見之高飛,麋鹿見之決驟。四者孰知天下之正色哉?」話啲人認為同西施差唔多時期嘅毛嬙同美女麗姬係絕色,不過啲魚、雀、鹿見到,就會潛水、飛走同跑開,莊子意思即係話,美醜依家嘢好主觀,並無絕對或者一定嘅標準。不過後人將依個典故用嚟形容西施同王昭君嘅美,令意思完全唔同咗。

講返西施,佢究竟點靚法?連病咗都咁靚。話說佢有次病咗,於是捧心皺眉,因此後人會用「西施捧心」嚟代表病美人。而住响附近嘅東施見到西施咁嘅樣,好學唔學走去扮人皺眉,嚇到隔離左右彈起,於是大家就用東施效顰嚟表示亂咁模仿而變成反效果嘅情況。下次再同大家講講另外三位美女。

圖為郭羨妮飾演嘅西施。圖片嚟自網絡。