喺金庸小說《笑傲江湖》入面,衡山派嘅劉正風同日月神教長老曲洋臨終前合奏嘅《笑傲江湖》,係由古曲《廣陵散》改編而成。不過,大家千祈唔好將電影主題曲《滄海一聲笑》同《廣陵散》撈亂,兩者係無關係嘅。

講起《廣陵散》,就不得不提竹林七賢之一嘅嵇康,佢被處死前就彈咗一首《廣陵散》,仲話「《廣陵散》於今絕矣!」不過,嵇康都只不過係將《廣陵散》「發揚光大」,作曲嘅另有其人。根據古代琴曲著作《琴操》所載,戰國時期著名刺客聶政嘅父親係個鑄劍師,因為趕唔切幫韓王鑄劍而被殺死。當時嘅聶政都仲未出世,等聶政大個之後,媽媽就話俾佢知父親身被殺真相。於是,聶政就潛入宮準備刺殺韓王,點知事敗,逃咗入太山。

聶政因禍得福,居然遇著個神仙,佢跟住神仙學音律,然後全身塗滿晒漆,等自己生滿癩痢,又吞炭變聲,仲敲碎埋自己啲牙,以琴師嘅身份入宮。據說,聶政當時演奏嘅曲就係《廣陵散》,佢襯住韓王聽曲聽得入迷嘅時候,即刻抽出收埋喺琴入面嘅刀,成功殺死咗殺父仇人。只不過,聶政殺咗韓王,點都無辦法殺出重圍,又驚自己會連累屋企人於是自毀容貌,最後自殺而死。

原圖嚟自網絡。