蔣介石曾經避過好幾次暗殺,其中一次喺1935年11月1日,四屆六中全會响南京國民黨黨部召開,期間突然傳出三下槍聲,國民政府行政院長兼外交部長汪精衛中槍倒地,而兇手就係晨光通訊社記者孫鳳鳴。不過孫鳳鳴原本嘅刺殺目標係蔣介石,汪精衛可以話係做咗「替死鬼」。

孫鳳鳴原本係十九路軍嘅排長,佢不滿國民黨無將抗日放响首位,立志反蔣。一班有志之士1934年成立晨光通訊社,將孫鳳鳴打造成一個記者,等佢可以去各大機關同招待會採訪。刺殺行動當日,國民黨啱啱舉行完會議開幕式,所有代表都準備好曬,企定一齊影相,不過蔣介石就遲遲未到,於是汪精衛就上樓搵蔣介石。

蔣介石當時覺得外面人多又亂糟糟咁,再加上會議軍政首腦雲集,個個都帶幾個佩備手槍嘅隨從,擔心出現混亂,自己必定係頭號刺殺目標,所以就決定唔去影相,仲勸汪精衛都唔好去影,但汪精衛就覺得咁多人等緊,唔好意思唔現身,於是就返咗去影相。

喺影完相嗰一刻,孫鳳鳴突然喺記者群中行出,喺褸袋中拎咗支手槍出嚟,大叫「打倒賣國賊」,跟住就向汪精衛連開三槍,分別打中左臂、左頰同埋脊椎骨,流咗好多血。孫鳳鳴隨即被汪精衛旁邊嘅中委張繼攔腰抱實、張學良踢開支槍,而汪精衛嘅衛兵開槍還擊,孫鳳鳴當場中槍被擒,兩日後不治,而汪精衛就保得住條命仔。據傳蔣介石下令醫生點都要救返孫鳳鳴調查,不過最後都係救唔到。

細圖為汪精衛受傷圖片,取自網絡。