埃及法老王嘅木乃伊我哋就聽得多,但中國皇帝嘅「木乃伊」大家又有無聽過呢?唔係講笑,歷史上真係有個皇帝被人挖空內臟,用鹽腌成「木乃伊」,佢就係遼國第二任皇帝耶律德光。

耶律德光即位做咗皇帝之後,就喺中原返回遼國都城嘅途中患上熱疾病逝。不過,耶律德光嘅媽媽述律太后就話「生要見人,死要見屍」,堅持要親眼見到耶律德光。但當時嘅天氣炎熱,屍體擺一日就已經開始腐壞發臭,又點能夠保存到咁耐呢?於是,有個廚師諗到個辦法,就係將耶律德光整成「羓」運返去。所謂「羓」,即係臘肉,遊牧民族鍾意食牛肉、羊肉,但好多時都食唔晒,為咗可以令啲肉可以保存得耐啲,佢哋就會將牲畜嘅內臟掏空,加啲鹽搓搓,呢啲就係羓喇。

雖然將堂堂皇帝當食物咁處理有啲大不敬,但一班隨行大臣商量之後,再諗唔到其他更好嘅辦法,唯有採納廚師嘅建議。最後,耶律德光被整成「帝羓」,成為中國第一個亦係唯一一個「木乃伊」皇帝。

圖為耶律德光畫像,原圖嚟自網絡。