上個禮拜五,日本前首相中曾根康弘逝世,終年101歲。中曾根康弘喺1982年至1987年間出任日本首相,係日本二戰後任期第五長嘅首相。講到二戰,就不得不提中曾根康弘同台灣、美國嘅關係。

話說中曾根康弘曾經喺二戰期間服兵役,仲出任過海軍軍官,駐守過台灣高雄嘅左營海軍基地添。二戰日本戰敗後,中曾根康弘入咗東京警視廳; 1947年佢首度當選日本國會眾議員,此後就一直連選、做咗成56年議員。

值得一提嘅係,中曾根康弘喺從政初期仲譴責美國喺1945至1952年間佔領日本。轉過頭,當佢出任首相之後,對美國嘅態度就嚟咗個180度大反轉,唔單止同前美國總統列根老友鬼鬼,仲話如果美國同蘇聯開戰,日本將成為美軍「不會沉沒的航空母艦」,協助美軍封鎖蘇聯。

至於中曾根喺中日關係方面嘅功過,就各有分說。中曾根任內曾兩度訪華,與時任中共總書記胡耀邦交好,締造中日關係「蜜月期」;但喺1985年日本戰敗40周年時,佢公開以首相身分參拜供奉日本甲級戰犯嘅靖國神社,成為戰後第一個前往參拜嘅在任首相,喺當時引發軒然大波;2013年中曾根曾表示,日本應該對戰爭進行反省;到咗2015年,佢發表文章稱「日本過去發動的戰爭是一場侵略戰爭,也是一場錯誤的戰爭」。中曾根康弘逝世之後,中國外交部發言人回應對佢嘅評價時,表示讚揚佢為推動中日關係發展作出重要貢獻。

原圖嚟自網絡。