以前睇笑片《唐伯虎點秋香》,最深刻就係戲入面有好多通俗鬼馬嘅「打油詩」,為觀眾帶嚟唔少歡樂。不過「打油詩」呢種文學體裁,到底係點嚟嘅呢?同「打油」有咩關係?今次就同大家介紹吓。

關於打油詩由來,最常見嘅一種說法係,原來喺唐代南陽,有位書生綽號張打油,佢生性幽默,未曾考獲功名,平時就鍾意周圍閒逛、自得其樂,又鍾意作吓順口溜詩。有次佢閒逛嘅時候,就作咗首《咏雪》:「江上一籠統,井上黑窟窿。黃狗身上白,白狗身上腫」,結果一鳴驚人。

有一次,張打油行經一個新落成嘅縣衙,見到入面無人,就走入去參觀,臨走嘅時候詩興大發,就喺牆上留咗首詩:「六出九天雪飄飄,恰似玉女下瓊瑤。有朝一日天晴了,使掃帚的使掃帚,使鍬的使鍬」,縣令見到之後好嬲,就拉咗張打油,又命令佢作多首詩。咁啱當時叛軍安祿山被困南陽,張打油就以此為題,作咗首詩:「百萬賊兵困南陽,也無援救也無糧。有朝一日城破了,哭爹的哭爹,哭娘的哭娘」。縣令聽到之後覺得好有趣,就破例放咗張打油,而張打油嘅事跡就開始傳揚開去,後來啲人就將呢啲以俚語俗句寫成、不符格律嘅詩,稱之為「打油詩」喇。

圖片嚟自網絡。